NAAR BOVEN |
De laatste 5 aanvullingen |
U kunt de commissie bereiken via | |
| |
P. Pellikaan is de woonadviseur voor de huurders van Omnia Wonen in het complex van De Bogen Info@OmniaWonen.nl | |
| |
De huurderscommissie heeft elke | |
| |
| |
HEEFT U EEN Belt u naar (0341) 27 87 77 Zij verbinden u automatisch door | |
| |
Heeft u een klacht? | |
| |
Of stuur een brief of mail naar Klachtenadviescommissie Noord Veluwe t.a.v. het secretariaat Postbus 270 3840 AG Harderwijk | |
| |
Klik op een foto voor een uitvergroting | |
|
| |||||
B91 |
06- | ||||
Anja Kruijsbergen (sec) |
T16 |
06- | |||
Rein Schurer (pen) |
T25 |
06- | |||
Sander Essenburg |
B115 |
06- | |||
Jan Huisman |
B101 |
06- | |||
Tim Loedeman |
B103 |
06- | |||
Miep van Schie maakte een ongelukkige val met als gevolg een zware operatie. Zij verblijft nu in een revalidatiecentrum in Elburg. Begrijpelijk dat zij haar taken voor de commissie momenteel niet kan uitvoeren. Met Thea Schreiber hebben wij afgesproken dat zij geen externe contacten meer doet: geen contact via telefoon of mail dus. Rein Schurer heeft ook een zorgelijke tijd beleefd na ernstige ziekte. Gelukkig herstelt hij langzaamaan goed en houdt hij zijn taak als penningmeester perfect bij. Sander Essenburg voelt zich op zijn plaats in de commissie en is beheerder van de groepsapp geworden. En dan hebben wij een nieuwe secretaris! Wij zijn heel blij met Anja Kruijsbergen.
Zij heeft tot onze volle tevredenheid al tweemaal een prima verslag gemaakt. Heel
fijn is ook het toetreden van twee nieuwe leden: Jan Huisman en Tim Loedeman. In het afgelopen halfjaar zijn de entrees van een coating voorzien. Het ziet er mooi
uit: een goede verbetering! Maar de entrees zullen er nóg mooier uit gaan zien. Complex
‘De Bogen’ bestaat namelijk 20 jaar (2005- Een minpunt vinden wij de situatie in de beneden kelder met de berghokken. Jarenlang
was de ruimte beneden gewoon leeg en opgeruimd. Afgelopen jaar stond er ineens afval,
rommel (met name in de tussenruimte onder blok 2). Nu staan er weer drie tv- Dan is er ook een probleem met de entree naar de parkeerkelder. Bij zware regenbuien stroomt het water de ingang binnen en staat links en rechts soms een paar centimeter hoog! Met natte voeten in je auto stappen is niet leuk. De Technische commissie heeft toegezegd drempeltjes aan te leggen om het water te keren. We hopen dat het probleem dan opgelost zal zijn. Bij bovenstaande laat ik het voor deze keer. Er zijn natuurlijk nog wel meer dingen die onze aandacht hebben. Wij willen graag functioneren als bemiddelaar voor algemene zaken tussen huurders, eigenaren en Omnia Wonen. Laat uw zorgen horen en zie daarvoor de ledenlijst aan de binnenkant van de omslag van ‘De Bogen in Beeld’. Dick van Ittersum, voorzitter | |||||
Wij zijn de SHOW. Dat staat voor Stichting Huurdersorganisatie Omnia Wonen. Wij zorgen dat er wordt geluisterd naar de wensen van huurders. Met Omnia Wonen en uw gemeente praten wij over alles wat met wonen te maken heeft. Een onafhankelijke organisatie vóór en dóór huurders. De SHOW is de sparringpartner, woordvoerder en belangenbehartiger voor jou. Wij willen dat iedereen een huis kan huren die bij hen past: betaalbaar, goed onderhouden en in een fijne buurt. Wilt u meer van ons zien? Kijk eens op onze website. Daar vertellen wij meer over wie wij zijn. En vooral wat wij voor u doen! Want ook als u ons niet kent, werken wij hard in uw belang! Stichting Huurdersbelangen Omnia Wonen | |||||
De huurderscommissie zet zich in voor de belangen van de huurders op complexniveau. Zij hebben overleg en geven desgewenst advies aan Omnia over:
U kunt hierbij ook denken aan onderwerpen als:
Voor het behandelen van reparatieverzoeken in en rondom het complex (er is bijvoorbeeld een stoeptegel los of een lamp in de hal/portiek stuk) dan kan elke huurder hiervoor een reparatieverzoek indienen bij Omnia Wonen. Dit kan telefonisch, via de Omnia website of via een Omnia klachtenformulier. Een huurderscommissie kan geen individuele problemen tussen een huurder en Omnia oplossen. Wel kan zij de huurder advies geven over het inwinnen van informatie m.b.t. dit probleem. | |||||
Hiervoor kunt u dit contactformulier gebruiken. Dit kan ook anoniem: u vult dan uw persoonsgegevens niet in. Het adres van de woonruimte waar de klacht betrekking op heeft is dan nog wel nodig. Na het ontvangen van de mail of digitale melding zal er door een medewerker van de gemeente contact met u worden opgenomen om uw melding te bespreken. In sommige gevallen zal er eerst een dossier worden opgebouwd, waardoor de afhandeling wat langer kan duren. Huurders van een woningcorporatie kunnen een klacht indienen bij de corporatie die de woning verhuurt. Die werkt de klacht zelf af. Goede verhuurders houden zich aan onderstaande regels:
De verhuurder rekent alleen servicekosten die in de wet staan (zie artikelen 7:259 en 7:261 BW). De verhuurbemiddelaar mag geen bemiddelingskosten aan de huurder vragen. Wordt er verhuurd aan buitenlandse medewerkers?
Er zal door de gemeente worden gecontroleerd als er sprake is van meldingen of bij verdenkingen van geen goed verhuurderschap. |
HUURDERSCOMMISSIE |